Ya Allah, sesungguhnya tetapkan yang terbaik untuk Syaz dan Paah. Lindungi mereka dan berkati hidup mereka di samping orang yg tersayang. Kurniakan mereka jodoh yang baik, kesihatan yg baik dan segalanya yg terbaik . begitu juga untuk diriku. Amin..

Motivasi diri.

Jadilah diri sendiri, jangan jadi seperti mana orang yang lain mahukan!:)

Murah, murah, murah! Tawaran hebat! Sementara stok masih ada. KLIK SAHAJA, MUDAH KAN?

Si Cantik dan Si Kacak kami :)

25 Jan 2013

ULASAN NOVEL : Teduhan Kasih Karya Marissa

Hai, assalamualaikum... apa khabar semua? Hm, beli lagi tak novel ni? Tak beli lagi (TELINGA KIRI DENGAR ) beli dah? (TELINGA KANAN DENGAR) Hm, tak pa- tak pa mari kita baca sama-sama. Hehe... Actually, novel ni orang sebelah tu yang punya. Syaz cuma pinjamkan saja. Hehe, okey hari ni Syaz nak kongsikan novel yang seterusnya yang Syaz telah baca. Hm.. novel Teduhan Kasih oleh Marissa.. okey, before Syaz buat ulasan, mari kita 'intai-intai' sinopsisnya dahulu... Jom!!!

"Kau ingat dengan anak ni kau boleh paksa aku ubah keputusan aku? Kau nak ugut dengan anak kau ni? Eh! kau jangan haraplah aku akan ikut kehndak kau. Aku tetap ceraikan kau!"RYZAL

Sampainya hati Ryzal, hanya kasihnya tertumpah buat Ayu teman baikku sendiri, tergamak dia menyingkirkan aku dalam keadaan begini. Ketika aku mengandungkan anaknya, dia melafazkan talak.

Dan ketika aku merasakan aku sudah tiada siapa-siap lagi di dunia ini dan jalan yang bakal aku lalui sangat gelap., dia hadir menyuluh kegelapan itu. Sekali gus meletakkan aku di tengah-tengah persimpangan di antara   keikhlasan dan kenangan semalam.

"Sebab kita ada Adam, kita nikah sebab Adam. Apapun yang berlaku, kita hanya fikirkan tentang Adam. Lagipun, abang dah bosan hidup begini. Hidup abang benar-benar kosong. Tapi sejak abang kenal Adam, seperti hidup abang terisi dengan sesuatu. Abang mahu kita hidup sebagai sebuah keluarga. Abang tahu pintu hati Iffa tidak akan terbuka untuk mana-mana lelaki lagi, tapi tolong fikirkan cadangan abang ini."EHSAN.

Aku benar-benar terperangkap. Sedangkan lelaki yang aku cintai separuh nyawa juga dengan mudah berlaku curang. Inikan pula dia, lelaki yang sedia malum akan masa lampaunya yang kotor. Kelak akadakah bahagia untuk aku dan anakku? Namun aku tahu hanya dengan Ehsan saja kami menumpang teduh.

Ulasannya : Ha!!! best tak? mestilah best. Okey, ulasan Syaz cerita ini mengisahkan tentang kekeluargaan dan nilai kasih sayang. Hal ini berlaku kepada Iffa yang ditalakkan oleh suaminya, Ryzal ketika dia hamil. Iffa juga dilayan ibu tirinya yang kejam bagai kain buruk. Suaminya, Ryzal berkahwin dengan Ayu kerana sayangnya sudah beralih arah. Hm, kasihankan???

Tiba-tiba... jeng, jeng, jeng.... hadirnya, si dia iaitu Ehsan yang datang menolongnya. Menyuluh cahaya dalam kegelapan... Aduh!! mulianya hati si dia...Tetapi, adakah Iffa akan menerima cadangan Ehsan? Cadangan apakah itu? Hm, korang kena pergi beli di kedai buku yg berhampiran dgn anda. Lagipun, untuk pengetahuan korang, novel ini akan didramakan tidak lama lagi... ayuh! dapatkan novel ini segera ya.
jangan biarkan tanda tanya menghantui anda.. hehe..

Okey, nampaknya setakat ini saja yang Syaz mampu kongsikan dengan anda. Ini cuma ulasan Syaz setelah Syaz baca novel ni. Best tau! korang kena beli.. Okey, bYe!!! assalamualaikum.. :)

: Peace Yoo :

No comments:

In LOVE